ההבדלים בין טבעת נישואין לאירוסין.

טבעות נישואין לאישה

הרבה אנשים אינם יודעים מהו ההבדל בין טבעות אירוסין לטבעות נישואין לאישה. הם אומנם יודעים כי קיים הבדל מהותי כלשהוא, אך אינם מבינים מה, למה וכמה. במאמר הבא ננסה מעט לעזור ולהסביר מהם ההבדלים שקיימים בין טבעת אירוסין לטבעת נישואין.

טבעות אירוסין ונישואין בהקשר הלכתי

על מנת להתחתן בחתונה יהודית בישראל ובכל מקום אחר בעולם, חייבים טבעת נישואין. זוהי הטבעת שבאמצעותה מקדש החתן את הכלה והיא למעשה מהווה הוכחה כי זו שעונדת אותה היא אישה נשואה. לעומת זאת, טבעת האירוסין ניתנת כחלק ממנהג תרבותי היסטורי ומבחירה בלבד. טבעת האירוסין מושפעת לרוב מהסביבה החברתית בה גדלתם, מהיכולת הכלכלית שלכם וכדומה. כך שאם אינכם מעוניינים, או שאין לכם את היכולת לרכוש אותה, ניתן בהחלט לוותר עליה.

עיצוב טבעות אירוסין ונישואין

העיצוב של טבעת נישואין נקבע על פי פרמטרים הלכתיים – היא צריכה להיות שווה פרוטה, עליה להיות טבעת חלקה, ללא כל קישוט, חריטה או עיטור ובנוסף, היא חייבת להיות עגולה מבפנים ועשויה מחומר אחד בלבד – מזהב או מכסף. מאידך, טבעת אירוסין אינה מוגבלת בעיצוב וניתן לבחור אותה בהתאם לאופנה ולטעם האישי. על כן, ניתן לראות כי מרבית טבעות האירוסין משובצות ביהלומים וחלקן משובצות גם באבני חן. כמו כן, למרות שאין כל הגבלה על החומר ממנו עשויה טבעת האירוסין, אך על פי רוב הן תהיינה מפלטינה או מזהב.

מי משלם על הטבעת?

גם כאן קיים הבדל גדול בין טבעת אירוסין לטבעת נישואין. בעוד שטבעת אירוסין, שהיא יקרה מאוד, ניתן לקנות על חשבון ההורים או הסבים או מי שזה לא יהיה, הרי שטבעת הנישואין חייבת להיות שייכת לחתן ולכן יש לרכוש אותה מכספו בלבד. טבעת נישואין הינה פשוטה מאוד ובהתאם לכך היא גם זולה מאוד, אך עם זאת, לפעמים אין לחתן אפילו את האמצעים הללו ובמצב שאין לו אפשרות כלכלית לשלם על הטבעת, ניתן להיעזר בכספם של ההורים ולאחר הרכישה עליהם להעניק לו אותה במתנה גמורה כך שהיא תהיה שייכת אליו והוא יוכל לקדש את כלתו באמצעותה.

קראו עוד על: תכשיטי יהלומים יוקרתיים

בעיות ביחסים טיפים לאתרי הכרויות טיפים מעשיים כללי מסיבות וחיי לילה נישואים סיפורי סקס סקירה סקס סרטונים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
ניווט בהתאמה של טיפול פסיכולוגי
טיפול פסיכולוגי, אבן יסוד בתחום בריאות הנפש, מציע יתרונות עמוקים עבור רבים, אך התאמתו משתנה בהתאם...
קרא עוד »
אפר 11, 2024
הסרת שיער בפנים – מדוע רצוי לעשות את זה
נשים רבות מתמודדות עם מצב, בו יש שיער פנים אשר מפריע להן מבחינה אסתטית. בעוד שאצל גברים זה מקובל לגדל...
קרא עוד »
אוג 16, 2020
מאיזה גיל ילדים מתחילים להרכיב פאזלים?
אין ויכוח לגבי החשיבות של בניית פאזלים לילדים. הורים שואלים את עצמם מאיזה גיל אמור ילד להרכיב פאזלים...
קרא עוד »
אוג 11, 2021